Benvinguts al blog de la Natàlia Perarnau

.

Llegeix els posts del blog de Kids&Us

Quan un fundador inicia el camí, hi ha una part del seu ADN personal que es transmet i queda reflectit en tot allò que fa l’empresa, i això passa perquè pràcticament tot ho fas tu.

Kids&Us era clarament el nostre fill i estava impregnat de tot allò que nosaltres, el Quim i jo, som, i de tot allò en què creiem.

Sempre hem estat en la pell del pares perquè nosaltres som pares. Per això quan altres pares em deien: “Vinga, convence’m!”, jo responia: “No sé què dir-te, però jo vaig buscar el millor per a la meva filla, no ho vaig trobar, i vaig decidir posar fil a l’agulla i crear-ho jo mateixa.”

Han passat ja 19 anys, que és l’edat del nostre segon fill (el primer alumne de Mousy). Quan el miro i l’escolto, veig reflectits en ell tots els nostres valors, el nostre esperit de sacrifici, les ganes de menjar-se el món des d’una actitud humil i curiosa, per aportar valor. I no puc negar que me’n sento immensament orgullosa. El Pau és el nostre segon fill, però té un germà de la mateixa edat, que és Kids&Us.
El nom del meu tercer fill sempre anirà lligat al meu i vull que el món vegi en aquest projecte la llavor primigènia, la identitat amb la qual va néixer, independentment de la mida que assoleixi l’empresa i de les opinions de qualsevol dels seus components.

La nostra raó de ser: DEFENSAREM SEMPRE QUE APRENDRE AMB SENTIT ÉS UN DRET FONAMENTAL DELS INFANTS
En l’era de la informació, el més important ja no és memoritzar-la, sinó ser capaços de processar-la i relacionar-la amb la nostra història actual, amb el funcionament de les coses. En definitiva, entendre com aquesta informació i el coneixement que acumulem impacten sobre les nostres vides, ara i avui.

L'infant per definició pensa sempre en l’aquí i en l’ara, en la infantesa més que en cap altra etapa de la vida. Doncs bé, si això és així, qualsevol aprenentatge ha de ser útil per a l’infant; útil per fer allò que consideri interessant. Està clar que en els primers anys ha de servir per jugar; més endavant, per relacionar-se amb els seus iguals; i posteriorment, per construir la seva identitat.

Buscarem de forma incansable en cada generació aquelles palanques que donin sentit a l’aprenentatge, que el facin interessant, rellevant i actual. Farem el que calgui perquè els nostres alumnes aprenguin, i ho facin amb sentit.
Com ho farem? CONSTRUINT UN MÓN D’EXPERIÈNCIES EDUCATIVES VITALS I SIGNIFICATIVES QUE CONSTITUEIXIN UN VEHICLE PER EXPLORAR I TRANSFORMAR.

No perdrem de vista que en el centre de tot allò que fem a Kids&Us hi ha d’haver els nostres alumnes. Ells i els seus interessos són el nostre leitmotiv. Farem les coses perquè creiem fermament que és el millor per a l’aprenentatge i perquè cada cop més nens i nenes tinguin accés a aquest model.


En el futur hem de ser capaços de construir una experiència educativa personalitzada que permeti que cadascú evolucioni al seu propi ritme.
Volem que l’anglès que aprenguin els nostres alumnes a cada edat els serveixi per expressar el mateix que expressarien en la seva llengua materna; és a dir, que sigui significatiu. Que de petits els serveixi per jugar; més endavant, per relacionar-se; i finalment, per construir la seva identitat. És absolutament necessari que ells vegin que allò que aprenen avui té una aplicació pràctica avui, i potser ens podran qüestionar d’altres coses, però mai que allò que aprenen no té sentit. Perquè al cap i a la fi, tot allò que aprenen en qualsevol àmbit de la seva educació hauria de tenir sentit per a ells i donar resposta als seus objectius vitals en cada etapa del seu desenvolupament.

Si ens poguéssim adreçar a tots i cadascun dels nostres alumnes, els diríem:

“Sigues allò que vulguis ser, fes-te escoltar, deixa la teva empremta (gran o petita, profunda o no tant). I sobretot somia en gran (o no). Somia en la mesura dels teus propis somnis i nosaltres t’acompanyarem, sigui quina sigui la mida del teu somni.”

 

  1. 56
Compartiu-ho >

Comentaris

Deixa'ns un comentari

Has d'estar registrat per poder fer comentaris.